Alvászavar – az álmatlanság kimerít és megbetegíthet

Álmatlanság kilépés után. Végre alszik a baba!!! És Te?

Rossz alvási higiéniapl. Zaj vagy koffein túlfogyasztása.

Végre alszik a baba!!! És Te?

A ritka genetikai állapot prion alapú, állandó és végül halálos álmatlanságot okozhat, amelyet végzetes családi álmatlanságnak neveznek. A testmozgás által kiváltott álmatlanság a sportolóknál gyakori az elhúzódó alvásindítási késleltetés formájában.

A mesterséges források, például telefonok vagy számítógépek fokozott kitettsége a kék fénynek A poliszomnográfiát használó alvásvizsgálatok arra utaltak, hogy az alvászavarban szenvedő embereknél éjszaka megemelkedett a keringő kortizol és az adrenokortikotróp hormon szintje.

Emellett megnövekedett anyagcsere-sebességgel rendelkezik, ami nem fordul elő olyan embereknél, akiknél nincs álmatlanság, de akiknek alvását szándékosan zavarják egy alvásvizsgálat során. Az agyi metabolizmus pozitron emissziós tomográfia PET vizsgálatával végzett vizsgálata azt mutatja, hogy álmatlanságban szenvedő emberek metabolizmusa magasabb éjjel és nappal.

mi a szó a cigarettacsikk tabletta hogyan leszokni, aki 40 éve dohányzott

Továbbra is felmerül a kérdés, vajon ezek a változások oka vagy következménye a hosszú távú álmatlanságnak. Egy genomra kiterjedő asszociációs vizsgálat GWAS 3 olyan genomikus lókuszt és 7 gént azonosított, amelyek befolyásolják az álmatlanság kockázatát, és kimutatta, hogy az álmatlanság nagyon poligén. Különösen egy erős pozitív asszociációt figyeltek meg a MEIS1 gén esetében mind férfiak, mind nők esetében. Ez a tanulmány kimutatta, hogy az álmatlanság genetikai felépítése erősen átfedésben van a pszichiátriai rendellenességekkel és a metabolikus tulajdonságokkal.

Anyag által indukált Fő cikk: Alkoholfogyasztás és alvás Az alkoholt gyakran használják az álmatlanság önkezelésének egyik formája az alvás kiváltására. Az alkoholfogyasztás alvás kiváltására azonban álmatlanság lehet. Az alkohol hosszú távú használata az NREM 3.

Az Álmatlanság (Inszomnia)

Álmatlanság kilépés után alvás szakaszai között gyakran mozog, fejfájás, vizeletürítéskiszáradás és túlzott izzadás miatt.

A glutamin visszapattanása szintén szerepet játszik, amikor valaki iszik; Az alkohol gátolja a glutamint, a test egyik természetes stimulánsát. Amikor az ember abbahagyja az ivást, a test megpróbálja pótolni az elveszített időt azáltal, hogy több glutamint termel, mint amennyire szüksége van.

A glutaminszint növekedése serkenti az agyat, miközben az ivó megpróbál aludni, megakadályozva ezzel, hogy elérje az alvás legmélyebb szintjét. A krónikus alkoholfogyasztás leállítása súlyos álmatlansághoz is vezethet, élénk álmokkal.

Az elvonás során a REM-alvás tipikusan eltúlzott a visszapattanó hatás részeként. A benzodiazepin-indukálta Az alkoholhoz hasonlóan a benzodiazepineketpéldául az alprazolámota klonazepámota lorazepámot és álmatlanság kilépés után diazepámot általában rövidtávon alkalmazzák az álmatlanság kezelésére mind az előírt, mind az öngyógyszeres kezelésrede hosszú távon rontják az alvást. Míg a benzodiazepinek az embereket aludni tudják azaz gátolják az NREM 1. Opioid által kiváltott Az opioid gyógyszerek, mint például hidrokodonoxikodonés a morfin használják álmatlanság, amely társítva van a fájdalom miatt fájdalomcsillapító tulajdonságai és hipnotikus hatást.

Az opioidok fragmentálhatják az alvást és csökkenthetik a REM és a 2. Azáltal termelő fájdalomcsillapítás és a szedációopioidok megfelelő lehet körültekintően kiválasztott betegek esetén a fájdalom-asszociált álmatlanság.

Az opioidoktól való függőség azonban hosszú távú alvási zavarokhoz vezethet. Kockázati tényezők Az álmatlanság minden korosztályt érint, de a következő csoportokban az embereknél nagyobb eséllyel járnak álmatlanság. Érzelmi stressz Utazás különböző időzónákon Gépezet Két fő modell létezik az álmatlanság mechanizmusa tekintetében, 1 kognitív és 2 élettani.

A kognitív modell azt sugallja, hogy a kérődzés és a hiperarmus hozzájárul az ember elalvásának megakadályozásához, és álmatlanság álmatlanság kilépés után vezethet.

Természetesen a betegség diagnosztizálását az orvosnak kell elvégezni. A pajzsmirigy-hormon mennyiségét egy speciális vérképvizsgálattal lehet megállapítani. Kép forrása: bunte. Emellett az inzulin segíti a sejteket, az agyat a cukor felvételéhez és feldolgozásához.

Az élettani modell három fő megállapításon alapul az álmatlanságban szenvedőknél; Először is, a vizeletben fokozott kortizol és katecholaminok találtak arra utal fokozott aktivitását a HPA-tengely és a nemi izgalom; Második fokozott agyi glükózfelhasználás ébrenlét és NREM alvás közben álmatlanságban szenvedőknél; és végül fokozta a teljes test anyagcserét és a pulzusszámot álmatlanok esetén. Mindezek a megállapítások együttesen arra utalnak, hogy az izgalmi rendszer, a kognitív rendszer és a HPA tengely diszregulációja hozzájárul az álmatlansághoz.

Nem ismeretes azonban, hogy a hyperarousal álmatlanság következménye vagy oka. A GABA gátló neurotranszmitter megváltozott szintjét találtak, de az eredmények nem voltak konzisztensek, és az ilyen mindenütt jelen lévő neurotranszmitter megváltozott szintjének következményei ismeretlenek.

Account Options

Tanulmányok arról, hogy az álmatlanság kilépés után az alvás cirkadián szabályozása vagy hogyan lehet leszokni a zab dohányzását ébrenlétfüggő folyamat vezérli-e, következetlen eredményeket mutatnak, ám egyes irodalmak szerint a cirkadián ritmus szabályozásának a maghőmérsékleten alapuló rendellenességeire utalnak.

Megnövekedett béta-aktivitást és csökkent delta-hullám-aktivitást figyeltek meg az elektroencephalogramokon ; ennek jelentése azonban ismeretlen. A posztmenopauzális nők körülbelül fele szenved alvászavarokat, és általában az alvási zavarok kb. Kétszer olyan gyakoriak a nőkben, mint a férfiak; Úgy tűnik, hogy ennek részben, de nem teljesen, a hormonszint változása, különösen a menopauza és a menopauza után. A nemi hormonok változása mind a férfiak, mind a nők életkorában részben az idős emberek alvászavarok gyakoribb előfordulásának tudható be.

Diagnózis Az orvostudományban az álmatlanságot széles körben mérik az athéni álmatlanság leszokni a dohányzást, hízott, hogyan lehet lefogyni alapján. Az alváshoz kapcsolódó nyolc különféle paraméter felhasználásával mérik, végül egy általános skálán ábrázolva, amely felbecsüli az egyén alvási mintáját. Minden alvási rendellenesség diagnosztizálásához szakképzett alvási szakemberrel kell konzultálni, hogy megtehessék a megfelelő intézkedéseket.

A múltbeli kórtörténetét és a fizikális vizsgálatot el kell végezni az álmatlanságot okozó egyéb állapotok kiküszöbölése érdekében.

Az összes többi állapot kizárása után átfogó alvási történetet kell venni. Az alvási előzményeknek tartalmazniuk kell az alvási szokásokat, a gyógyszereket vényköteles és vény nélkül kaphatóaz alkoholfogyasztást, a nikotin és a koffein bevitelét, az együtt járó morbid betegségeket és az alvási környezetet. A alvás napló lehet álmatlanság kilépés után, hogy nyomon követni az egyén alvási szokások.

A naplónak tartalmaznia kell a lefekvés idejét, a teljes alvási időt, az alvás kezdetét, az ébredések számát, a gyógyszerek használatát, az ébredés idejét és a szubjektív érzéseket reggel. Az alvásnapló helyettesíthető vagy validálható egy vagy több hétig tartó járóbeteg- aktiválássalegy nem invazív eszközzel, amely méri a mozgást.

Az álmatlanságot panaszoló munkavállalóknak nem szabad rutinszerűen polisomnográfiát végezni az alvási rendellenességek szűrésére.

Ezt a tesztet az álmatlanságon kívül tünetekkel is fel lehet tüntetni, beleértve alvási apnoételhízást, vastag nyakátmérőt vagy az oropharynx húsának magas kockázatú teltségét. Általában a tesztre nincs szükség a diagnózis felállításához, és különösen az alkalmazottak esetében az álmatlanságot gyakran lehet álmatlanság kilépés után álmatlanság kilépés után ütemterv megváltoztatásával, hogy időt biztosítsanak a megfelelő alvásra, és javítsák az alváshigiénét.

dohányzásellenes forgatókönyv a könyvtárban milyen zsoltárt kell olvasni a dohányzásról való leszokáshoz

Néhány betegnek el kell végeznie egy éjszakai alvásvizsgálatot annak megállapításához, hogy az álmatlanság fennáll-e. Egy ilyen tanulmány általában értékelési eszközöket foglal magában, beleértve a poliszomnogramot és a többszörös alvási késleltetési tesztet. Szakemberek alvás gyógyszer képzett diagnosztizálni rendellenességek belül szerint az ICSD81 fő alvászavar diagnosztikai kategóriák. Néhány rendellenességgel, beleértve a késleltetett alvásfázis rendellenességeket isgyakran tévesen diagnosztizálnak primer álmatlanságot; Ha egy személynek nehezen tud aludni és felébreszteni a kívánt időpontokban, de normál alvási mintázattal rendelkezik alvás után, a cirkadián ritmuszavar valószínű oka.

Sok esetben az álmatlanság egy másik betegséggel, a gyógyszerek mellékhatásaival vagy pszichológiai problémákkal társul.

Mi az az inzulinrezisztencia?

Az összes diagnosztizált álmatlanság közel fele pszichiátriai rendellenességekkel kapcsolatos. A depresszióban sok esetben "az álmatlanságot társ-morbid állapotnak kell tekinteni, nem pedig másodlagosnak"; Az álmatlanság általában megelőzi a pszichiátriai tüneteket.

leszokni a dohányzásról és az egészséges életmódról a dohányzásról való leszokás gyors és hatékony módja

Ennek részben a álmatlanság kilépés után kezelésére alkalmazott kezelés oka lehet. A diagnózishoz az okozati összefüggés meghatározása nem szükséges. DSM-5 kritériumok Az álmatlanság DSM-5 kritériumai a következőket tartalmazzák: Az alvásmennyiséggel vagy -minőséggel kapcsolatos elégedetlenség elsődleges panasza, az alábbi tünetek közül egy vagy többivel kapcsolatban: Alvási nehézség.

Gyermekekben ez az alvás megkezdésének nehézségeként jelentkezhet gondozó beavatkozása nélkül. Az alvás fenntartásának nehézsége, amelyet gyakori ébredések vagy az ébredés utáni alváshoz való visszatérési problémák jellemeznek. Gyermekekben ez az alvás nehézségének nyilvánulhat meg az ápoló beavatkozása nélkül.

a dohányzás hatása a pajzsmirigyre olcsó gyógyszer a dohányzásra

Kora reggeli ébredés és alvásképtelenség. Továbbá, Az alvási zavar klinikailag jelentős szorongást vagy károsodást okoz a társadalmi, foglalkozási, oktatási, tudományos, viselkedési vagy más fontos működési területeken.

Az alvási nehézség hetente legalább 3 álmatlanság kilépés után fordul elő. Az alvási nehézség legalább 3 hónapig fennáll.

Az alvási nehézségek a megfelelő alvási lehetőség ellenére fordulnak elő. Az álmatlanság nem magyarázható meg jobban, és nem fordul elő kizárólag egy másik alvás-ébresztési rendellenesség során pl. Narkolepszia, légzéssel kapcsolatos alvási rendellenesség, cirkadián ritmusú alvás-ébrenlét zavar, parasomnia.

Az álmatlanság nem tulajdonítható egy anyag pl. Visszaélés elleni gyógyszer, gyógyszer fiziológiás hatásainak. Az egyidejűleg létező mentális rendellenességek és egészségi állapotok nem magyarázzák meg megfelelően az álmatlanság túlnyomó panaszát. Az átmeneti álmatlanság kevesebb, mint egy hétig tart.

Az ördögi kör

Ezt egy másik rendellenesség, az alváskörnyezet változásai, az alvás ütemezése, súlyos depresszió vagy a stressz okozhatja. Ennek következményei - álmosság és a csökkent pszichomotoros teljesítmény - hasonlóak az alvásmentesség következményeihez. Az akut álmatlanság az a képtelenség, hogy következetesen aludjon egy hónap alatt. Álmatlanság akkor jelentkezik, ha nehézségekbe ütközik az alvás elindítása vagy fenntartása, vagy ha a kapott alvás nem frissítő vagy rossz minőségű.

Ezek a problémák a megfelelő alvási lehetőségek és körülmények ellenére fordulnak elő, és a nappali működés problémáit eredményezhetik. Az akut álmatlanság rövid távú álmatlanság vagy stressz okozta álmatlanság is ismert. A krónikus álmatlanság egy hónapnál hosszabb ideig tart. Ezt egy másik rendellenesség okozhatja, vagy lehet elsődleges rendellenesség. Azok az emberek, akikben magas a stresszhormon szint vagy a citokinek szintje eltolódik,sokkal valószínűbb, hogy mások krónikus álmatlanságuk.

Ennek következményei az okoktól függően változhatnak. A krónikus álmatlanság kettős látást okozhat.

Bejegyzés navigáció

Megelőzés Az álmatlanság megelőzése és kezelése kognitív viselkedési terápiagyógyszerek és életmód megváltoztatása kombinációját igényelheti. Az életmód gyakorlatai között az alvás és az ébredés minden nap ugyanabban az időben kialakíthat egy állandó mintát, amely segíthet az álmatlanság megelőzésében. Az intenzív testmozgás és a koffeinmentes italok kerülése elkerülhető néhány órával az alvás előtt, míg a nap elején történő testmozgás hasznos lehet.

Más gyakorlatok javítása alvási higiénia lehetnek: A süllyedések elkerülése vagy korlátozása A fájdalom kezelése lefekvéskor Kerülje el a nagy étkezéseket, italokat, alkoholt és nikotint lefekvés előtt Nyugtató módszerek keresése az alváshoz való kikapcsolódáshoz, beleértve a fehér zaj használatát is A hálószoba alváshoz való alkalmassá tétele sötét, hűvös és olyan készülékektől mentesen, mint órák, mobiltelefon vagy televízió vezetés Fontos, hogy az álmatlanság álmatlanság kilépés után döntés előtt azonosítsák vagy kizárják az orvosi és pszichológiai okokat.

A kognitív viselkedésterápia ugyanolyan hatékony, mint a gyógyszerek a krónikus álmatlanság rövid távú kezelésére. A jótékony hatások, szemben a gyógyszerekkel, jóval meghaladhatják a terápia leállítását. A gyógyszereket elsősorban rövidtávú álmatlanság tüneteinek csökkentésére használják; szerepük a krónikus álmatlanság kezelésében továbbra sem világos. Számos különféle gyógyszer is hatásos az álmatlanság kezelésére.

Sok orvos azonban nem javasolja, hogy hosszú távon támaszkodjanak vényköteles altatókra. Fontos az egyéb olyan betegségek, például depresszió, légzési problémák és krónikus fájdalom azonosítása és kezelése, amelyek hozzájárulhatnak az álmatlansághoz. Nem gyógyszeres alapú A nem gyógyszeres alapú stratégiák hatékonysága összehasonlítható álmatlanság kilépés után álmatlanság hipnotikus gyógyszereivel, és hosszabb távú hatásuk lehet.

A álmatlanság kilépés után gyógyszeres kezelést csak rövid távú használatra javasolják, mivel a megszakításkor vagy tolerancia esetén függőség alakulhat ki a visszapattanó hatásokkal. A nem gyógyszeres alapú stratégiák az álmatlanság tartós javulását biztosítják, és elsődleges és hosszú távú kezelési stratégiaként ajánlottak. A stratégiák magukban foglalják az alváshigiénia figyelmétaz ingerszabályozásta viselkedésbeli beavatkozásokat, az alváskorlátozó terápiát, a paradox szándékota betegoktatást és a relaxációs terápiát.

Néhány példa a napló vezetése, az ágyban ébren töltött idő korlátozása, a relaxációs technikák gyakorlásavalamint a rendszeres alvási ütemterv és az ébredési idő fenntartása.

Az ördögi kör

A viselkedésterápia segítheti a beteget új alvási magatartás kialakításában, az alvásminőség és a konszolidáció javítása érdekében. A viselkedésterápia magában foglalhatja az egészséges alvási szokások megtanulását az alvás pihenésének elősegítése érdekében, fényterápiát végez az aggodalomcsökkentő stratégiák elősegítése érdekében és a cirkadián órájának szabályozását. A zene javíthatja az álmatlanságot felnőttekben. Az EEG bio visszacsatolás hatékonyságot mutatott az álmatlanság kezelésében, javítva az időtartamot és az alvás minőségét.

Az önsegítő terápia amelyet pszichológiai terápiaként definiálnak, amelyet önmagában is meg lehet dolgozni javíthatja az álmatlanság alvásminőségét kismértékben vagy közepesen súlyos álmatlanságban. Az stimulációs kontroll terápia olyan betegek kezelése, akik arra késztetik magukat, hogy az ágyat vagy általában az alvást negatív választ társítsák. Mivel az stimuluskontroll terápia magában foglalja az alváskörnyezet szabályozásának lépéseit, néha felváltva utal az alváshigiénia fogalmára.

Ilyen környezeti változások például az ágy használata alváshoz vagy szexhez, nem pedig olyan tevékenységekhez, mint például a televízió olvasása vagy nézése; minden reggel ugyanabban az időben álmatlanság kilépés után fel, hétvégén is; lefeküdni csak akkor, ha álmos, és ha nagy a valószínűsége, hogy aludni fog; az ágyból való kilépés és a tevékenység megkezdése más helyről, ha az alvás nem jelent ésszerűen álmatlanság kilépés után időtartamot az ágyba való bejutás után általában ~ 20 perc ; az elalvás megkísérlésére felhasznált szubjektív erőfeszítések és energia csökkentése; éjszakai fényes fénynek való kitettség elkerülése és a nappali napsugárzások kiküszöbölése.

Az stimuluskontroll terápia alkotóeleme az alvás korlátozása, egy olyan technika, amelynek célja az ágyban töltött idő és az alvás tényleges idejének összehangolása.

Ez a technika magában foglalja a szigorú alvás-ébresztési ütemterv fenntartását, alvást csak a nap bizonyos időszakain és meghatározott időtartamra az enyhe alváshiány kiváltására. A teljes kezelés általában legfeljebb 3 hétig tart, és magában foglalja az alvást, csak egy minimális ideig, amire képesek átlagosan, és aztán, ha képes azaz amikor az alvás hatékonysága javulezt a mennyiséget lassan növeli ~ 15 perc korábban lefeküdni, amikor a test megpróbálja nullázni belső alvó óráját.

Az élénk fény terápia, amelyet gyakran használnak a kora reggeli ébrenlók visszaállításához a természetes alvásciklusra, alváskorlátozó terápiával egy személy állapota, amikor leszokik a dohányzásról használható az új ébresztési ütemterv megerősítésére.

Noha ezt a technikát következetességgel alkalmazni nehéz, pozitív hatással lehet a motivált betegek álmatlanságára. A paradox helyzet szándéka egy kognitív átdolgozási technika, ahol az insomniac az éjszakai elalvás megkísérlése helyett mindent megtesz annak érdekében, hogy ébren maradjon vagyis lényegében megállítja az elalvás próbálkozását.

Az egyik elmélet, amely magyarázza ennek a módszernek a hatékonyságát, az az, hogy ha önként nem engedi magát álmatlanság kilépés után, enyhíti a teljesítmény-szorongást, amelyet az elaludás szükségessége vagy követelménye okoz, ami passzív cselekedet. Kimutatták, hogy ez a technika csökkenti az alvási erőfeszítéseket és a szorongást, valamint csökkenti az alváskori késleltetés szubjektív értékelését és az alváshiány túlbecslését ezt a minőséget sok álmatlanság jellemzi.

Alvási higiénia Az alváshigiénia általános kifejezése minden olyan viselkedésnek, amely a jó alvás előmozdításához kapcsolódik. Ezeket a magatartásokat az alvásbeavatkozások alapjául használják, és az alvás-oktatási programok elsősorban a hangsúlyt helyezik.

Az álmatlanság és a stressz káros hatásai

A viselkedés magában foglalja a koffein, nikotin és alkoholfogyasztás csökkentését, az alvási epizódok rendszerességének és hatékonyságának maximalizálását, a gyógyszeres kezelés és a nappali napozás minimalizálását, a rendszeres testmozgás előmozdítását és a pozitív alváskörnyezet elősegítését. A testgyakorlás segíthet az alvás rutinjának kialakításában, de azt nem szabad az alváshoz tervezett időponthoz közel végezni.

A pozitív alvási környezet megteremtése szintén segíthet az álmatlanság tüneteinek csökkentésében. A pozitív alváskörnyezet kialakítása érdekében el kell távolítani azokat a tárgyakat, amelyek aggodalmat vagy zavaró gondolatokat okozhatnak a nézetből.

Kognitív viselkedésterápia Fő cikk: Kognitív viselkedésterápia álmatlansághoz Bizonyos bizonyítékok vannak arra, hogy az álmatlanság kognitív viselkedési terápiája CBT hosszú távon felülmúlja a benzodiazepineket és a nonbenzodiazepineket az álmatlanság kezelésében és kezelésében. Ebben a terápiában a betegeket javított alvási szokásokra tanítják, és megszabadulnak az alvással kapcsolatos ellentétes hatásoktól.

A közös tévhit és a módosítható elvárások között szerepel irreális alvási elvárások pl.

egy hét múlva leszokott a dohányzásról a dohányzásról való leszokás legjobb egyszerű módja

Számos tanulmány számolt be pozitív eredményekről, ha az álmatlanság kezelésére szolgáló kognitív viselkedésterápiát olyan kezelésekkel kombinálják, mint például az inger kontroll és a relaxációs terápiák. A hipnotikus gyógyszerek ugyanilyen hatékonyan alkalmazzák az álmatlanság rövid távú kezelését, ám a tolerancia miatt idővel elhalnak.

A CBT-I hatásai tartós és tartós hatással vannak az álmatlanság kezelésére sokáig a kezelés abbahagyása után.