Köszi, nem dohányzom! Így tettem le a cigit

Leszokni a székről

leszokni a székről

Gigi Tímár Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az ülőmunka kevésbé ártalmas, mint a fizikai. Pedig egy irodában — vagy otthon a kanapén — is komoly kockázatoknak tesszük ki a testünket. Az ülés az új dohányzás. Ideje leszokni! Kevéssé meglepő, hogy egy bolti eladónak sok évtizedes munka után komoly lábfájdalmai lehetnek, és mindenki tudja, hogy a bányászok milyen komolyan egészségkárosító környezetben töltik a mindennapjaikat.

De, bármennyire szeretnénk is ezt hinni, mi, azok sem vagyunk biztonságban, akik leszokni a székről napjukat egy szép, tiszta irodában, egy asztal mögött töltik.

Idén minimum munkanapot, vagyis órát ülünk.

  • A dohányzásról leszokni nem is olyan nehéz!
  • Dohányzásellenes tabletták értékelése

Ha csak a hivatalos munkanapokkal és napi nyolc óra munkával számolunk — bár lássuk be, egy vállalkozó esetében ez sokszor jóval több ennél —, akkor idén napot, vagyis órát ülünk.

Ez pedig meglehetősen rosszat tesz a testünknek.

A testi-lelki-szellemi harmóniáért szeretettel.

A napi legalább nyolc órát ülők közül sokan szív- és érrendszeri betegségekben szenvednek, másokon a rák valamely formája hatalmasodik el. A cukorbetegség is gyakoribb azok körében, akik életük nagy részét e pihentetőnek tűnő pózban töltik — itt közvetlen összefüggést is találtak a kutatók.

  • Keressen indokokat!
  • Milyen tablettákra van szüksége a dohányzáshoz

Ha szeretnél több, ijesztőbb adatot erről, az ezeket alátámasztó kutatásokkal együtt, itt találod. Kép:Pexels Ha már ülni kell A helytelen ülés majdnem kétszer annyira terheli a porckorongokat, mintha talpon lennénk. Ha elkerülhetetlen, hogy sokat legyünk ebben a pózban, legalább figyeljünk oda a helyes testtartásra!

Hogyan szoktál le a dohányzásról? Ünnepelje meg a leszokást! Az asztalán is sokasodnak a könyvek, a mappák, a számára fontos dokumentumok, amik valamely feladatköréhez kapcsolódnak. Könnyedsége, közvetlensége, kedvessége magával ragadó. Gondosan intézkedett, hogy legyen helyem a parkolóban, a mellkasi fájdalom bal oldalon várt, előzékenyen végigvezetett az épületen, magyarázva, hol, miért tévedhetek el, és az első percben letegezett, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.

A könyökünk, alkarunk és nem utolsósorban a csuklónk megtámasztása mellett a monitort lehetőleg szemmagasságban helyezzük el, még akkor is, ha laptopot használunk. A cél, hogy csökkentsük a felső végtagjainkat és a nyaki gerincet érő terhelést.

Fenyvesi Zsófia Kitalálod, mi volt az első dolog, amit online vásároltak? Rendszeresen rágja a körmét vagy az üdítőitala jégkockáit, ropogtatja az ízületeit, esetleg a reggeli kávé helyett energiaitallal melegít?

Használjuk ki a szék ülésének teljes mélységét, csússzunk hátra annyira, hogy a támla támassza meg végig a gerincoszlopot. A háttámla és az ülőke által bezárt szögnek nem szabadna 90 foknál kisebbnek lennie, de az ideális az lenne, ha fokban is hátra tudnánk dőlni.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Így nem terheljük a szívet, az emésztő- és légzőszerveket. Ha egy lábtartót is beszerzünk, a vérkeringésünk is jobb lesz.

A keresztbe tett lábakat pedig jobb lenne elfelejteni, bármilyen elegánsan is mutat.

leszokni a székről

Ez ugyanis még egy utolsó döfés az egészséges vérkeringésnek. Fizikai munka helyett fizikailag aktív munka Persze most már minden munkaegészségügyi előadáson elmondják, hogy óránként leszokni a székről tíz percre fel kéne állni, de valójában egy sűrűbb napon inkább csak akkor tesszük ezt, ha el kell sétálni a központi nyomtatóig vagy épp senki nem hozza az asztalhoz a kávénkat.

leszokni a székről

Az ezen a héten, szeptember Hiszen hiába aktív a heti akár háromszor egyórás edzés alatt a test, a tunyaság—mozgás mutatónk százalékosan még mindig szörnyen rossz.

A brit közegészségügyi intézet ajánlása szerint az dohányzás és szívbetegségek munkásoknak naponta legalább két órát állva kéne tölteniük, amit fokozatosan emelni kéne az ideális négy órára.

Alvajárok-Christopher Clark-Könyv-Park-Magyar Menedék Könyvesház

A megoldás, ha a munkába tudunk némi aktivitást csempészni Persze nem sétálgathatunk el ennyit minden nap, tehát a megoldás, ha a munkába tudunk némi aktivitást csempészni. A különböző gyártók számos leleményes megoldást kínálnak már most is. Kép:Pexels Bár még furcsának tűnik, mostanra a legnagyobb svéd bútorgyár kínálatában is megtalálható az állítható magasságú asztal, ami mellett a nap egy részében akár állva is dolgozhatunk.

leszokni a székről

Olyan íróasztalt is lehet már kapni, ami futó- pontosabban sétáló paddal, vagy szobabiciklivel van összeépítve. Elképzelni is nehéz? Néhány éve még azt sem gondoltuk volna, hogy a legelegánsabb irodákban sem lesz meglepő néhány óriáslabdán üldögélő öltönyös kolléga.

Létezik okosóra, amely finoman megbökdös, hogy ne feledjünk el óránként felállni. Ez nem tűnik soknak, de már a rendszeres néhány perces pihenő is sokat számít a testnek, főleg ha néhány vállkörzést is beiktatunk. Kreatív megoldások Plusz eszköz nélkül is van, amit megtehetünk. Mindenkinek vannak olyan feladatai, amihez nem kell asztal.

Hosszabb jelentések, tanulmányok elolvasása, brainstorming — mind olyasmi, amit akár fekve is végezhetünk!