Előnye és hátránya a leszokásról. Elektromos cigaretta - áldás vagy átok?

Leszokni a dohányzásról és hátrányait

Szokj le, mielőtt kinyír a cigi! A rákos megbetegedések kialakulásának egyik legfőbb rizikófaktora, de számos más betegség létrejöttében is szerepe van. Gyakorlatilag kijelenthető, hogy nincs olyan szervünk, amelyet a dohányzás ne károsítana.

Hányadik helyen állunk a világban a dohányzást tekintve?

Végleges leszokás a dohányzásról, de nem úgy, mint legutóbb…

Mit tehetsz, ha le akarsz szokni? Cikkünkből megtudhatod. Manapság kevesen vitatják, hogy nem csupán az aktív dohányos életforma jár egészségi hátrányokkal, a passzív dohányzás is károsan befolyásolja az egészséged. A két nem dohányzási szokásait tekintve a különbség számottevő és nőtt is hez képest: a nőknek mindössze negyede, a férfiaknak viszont egyharmada dohányzik rendszeresen. A dohányosok száma még mindig emelkedik jelenlegi számuk 1,1 milliárd főre tehetőa legnagyobb mértékben Nagy-Britanniában, Ausztráliában és Brazíliában csökkent a füstölgők száma, de például Kínában többen dohányoznak, mint a legkevésbé fejlett és a fejlődő országokban együttvéve.

De nézd csak a TOP et: Libanon kivételével európai államok foglalják el a vezető pozíciót.

A dohányzás előnyei és hátrányai Előnye és hátránya a leszokásról. Elektromos cigaretta - áldás vagy átok? Napjaink kézenfekvőnek bizonyuló alternatívája erre az elektromos cigaretta, vagy röviden e-cigi használata. Az előnye és hátránya a leszokásról cigaretta segítségével elméletben lehetséges egyre kevesebb nikotint bevinni a szervezetbe, végül pedig már csak a nikotinmentes, leginkább különböző mesterséges aromákat, illetve illatanyagokat tartalmazó füstölgő marad. Kétségtelen, hogy többeknek sikerül leszokni ezzel a módszerrel, sokan azonban nem ilyen szerencsések.

Egészen döbbenetes, hogy minden görög lakosra évente csaknem szál cigaretta jut. Magyarország Magyarországon évente 26 halálesetért tehető felelőssé a dohányzás. Növeld az esélyeid a hosszabb életre! A Webbeteg.

leszokni a dohányzásról és hátrányait

Érdeked például, hogy a leszokás után A megvonási tünetek Legfőképp a nikotin a felelős a függés kialakulásáért. Nem csupán a központi idegrendszerre van hatással, leszokni a dohányzásról és hátrányait idegsejtek egyes csoportjaira is.

leszokni a dohányzásról és hátrányait

Ezért van az, hogy ha csökken, vagy megszűnik a nikotinbevitel, kellemetlen tünetek léphetnek hagyja abba a dohányzást otthon recept. A megvonási tünetek az első héten a legintenzívebbek, hét múlva jelentős javulás áll be.

A leteszemacigit. Ingerültség: pár hétig tarthat.

leszokni a dohányzásról és hátrányait

Segíthet a séta, egy forró fürdő, relaxáció. Ha lehet, kerüld a kávéfogyasztást! Köhögés, száraz torok: Igyál sok folyadékot!

Sose szokj rá a dohányzásra!

Próbáld ki torokcukorkákat vagy rágózz! Rossz lehelet: igyál sok folyadékot, gyakran moss fogat! A tüdőnek idő kell a tisztuláshoz. Használj cukormentes rágót!

Dohányzás: A leszokás motivációi és a siker kulcsa

Székrekedés, puffadás: hétig tarthat. Igyál sok folyadékot, egyél rostban bővelkedő ételeket gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék, stb. Éhség: igyál vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat! Legyen mindig nálad ásványvíz vagy más folyadék, és alacsony energiatartalmú rágcsálnivaló!

Leszokni a dohányzásról és hátrányait

Levertség: keress magadnak minél több örömteli elfoglaltságot, tölts több időt nemdohányzó barátaiddal. Jutalmazd meg magad! Még több tippet olvashatsz a Webbeteg.

Miért nehéz leszokni a dohányzásról?

Mi segíthet a leszokásban? Nikotinpótló készítmények: a megvonási tünetek enyhítésének érdekében nikotint juttatunk a szervezetbe fokozatosan csökkenő adagban jóval kevesebbet, mint ami a cigarettákkal bejut.

Használhatsz nikotinos tapaszt, rágógumit, vagy szopogató tablettát. Ez a módszer minden ötödik leszokási kísérletet sikeressé tesz.

Az elektromos cigi előnyei és hátrányai

Nikotinmentes vareniklin: ezt a hatóanyagot kimondottan a dohányzás leszokás céljára fejlesztették ki. Háromhónapos leszokási programban ajánlott alkalmazni. Gátolja a nikotin kötődését az agyban a receptorokhoz, így a dohányos nem érzi a számára kellemes érzést a cigaretta elszívásakor.

Használata előtt kérd ki orvos véleményét! A gyógyszeres támogatáson túl fontos a lelki támogatás is. Pszichoterápiás foglalkozások segíthetnek a dohányzási szokások megváltoztatásában, a motivációk megértésében, egyéb szorongásoldó technikák megtanulásában, a járulékos lelki okok feltárásában és kezelésében. Az akupunktúrás kezelés szintén hatékony lehet a sóvárgás csökkentésével.

Ezek mellett sokféle - többé-kevésbé hatékony - módszer van elektromos cigi, lézeres terápia, csoportfoglalkozásoka legfontosabb azonban a szilárd elhatározás, melyet gyógyszeresen és pszichés támogatással érdemes megerősítened a minél nagyobb hatékonyság érdekében.